|
|
|
| 2008-05-10 22:49 |
Lech fatalnie kończy sezon... |
|
W Poznaniu Lech wciąż walczył o udział w Pucharze UEFA. By zagrać w nim, musiał osiągnąć lepszy wynik niż w Wodzisławiu Śląskim drużyna Dyskobolii Grodzisk Wielkopolski. Łatwiejsze zadanie teoretycznie było przed „Kolejorzem”. O ile ŁKS to rywal podobnej klasy co Odra to Lech grał swój mecz na własnym boisku przy wsparciu kilkunastu tysięcy kibiców…
Pierwsze minuty meczu w sto... |
|
| >> więcej >> skomentuj to wydarzenie (57)
>> więcej wydarzeń |
|
|
|
|
| "Kolejorz" przed fałszywą alternatywą |
| Mozi | 2008-03-11 11:06 | G. Wyborcza | A
A
A |
Lech Poznań tej wiosny nie przegrał jeszcze meczu. Choć zdobywa punkty, gra jednak brzydko. Efekt - na meczu z Wisłą Kraków może nie być kompletu widzów
Po bezbramkowym remisie i brzydkim meczu z Zagłębiem Lubin ostrzegaliśmy, że wiele osób, które przyszły wtedy na stadion przy Bułgarskiej, wyszły z niego rozczarowane poziomem gry "Kolejorza". W piątek, w Łodzi, nie nastąpiła specjalna poprawa. Owszem, druga połowa starcia z Widzewem powoduje, że tego meczu nie można obrzucić już takimi epitetami jak pojedynku z Zagłębiem, w stylu "żenujący", "beznadziejny", "nudny jak flaki z olejem".
Mecz z Widzewem taki nie był. Był jednak nadal słaby w wykonaniu obu ekip. Wynik 1:1 z broniącym się przed spadkiem łódzkim zespołem został odebrany jako strata punktów. Kontekstu nadaje postawa Dyskobolii Grodzisk Wlkp., która nokautuje kolejnych rywali.
Okazuje się zatem, że można przygotować zespół do rundy wiosennej tak, aby już w marcu grał on znakomicie. Trener Franciszek Smuda broni się, że chce mieć zespół, który utrzyma dobrą kondycję fizyczną aż do listopada czy grudnia. Że na tak długo ma służyć ładowanie akumulatorów w przerwie zimowej. To zresztą typowe dla obecnego Lecha wskazywanie przyszłych korzyści. Polityka długoterminowa góruje nad krótkoterminową.
U kibiców może być jednak odwrotnie. Fakt, że w kasach wciąż są do kupienia bilety na teoretyczny szlagier z Wisłą Kraków może wskazywać na to, że rozumują oni tak: "Wielki i wspaniale grający Lech będzie, ale za jakiś czas? Znakomicie, w takim razie poczekamy sobie na niego w domu!".
Jeśli kibic ma kupić bilet na najbliższy mecz "Kolejorza", musi mieć dobrze grającą drużynę już tu i teraz. A zatem alternatywa, gdy efektownie grającego, acz tracącego masę goli Lecha zastępuje drużyna nieprzegrywająca, acz grająca bezbarwnie, jest alternatywą fałszywą. Kibice nie chcą jednego zamiast drugiego.
Kołderka, którą ma do dyspozycji trener Smuda, jest wciąż za krótka. Albo odsłania głowę, albo nogi. Nie ma dostatecznie dobrych piłkarzy, by grać efektownie, strzelać gole i jeszcze skutecznie bronić dostępu do własnej bramki. Smuda jesienią mówił: gdy wrócą do kadry wszyscy kontuzjowani gracze, będziemy grać lepiej niż jesienią. Mylił się. Powrót kontuzjowanych graczy niewiele zmienia, bo zmieniła się ilość, a nie jakość.
Trener Smuda o tym wie. Wie, że nie ma dostatecznie dobrego składu, by wdawać się w walne, rozgrzewające kibiców bitwy z rywalami i jeszcze je wygrywać. Musi stosować antyfutbol, aby ciułać punkty, bo z nich będzie rozliczany.
Dla samopoczucia kibiców Lecha niewiele to jednak zmienia. I tak są niezadowoleni. Takiego "Kolejorza" też nie chcą oglądać, bo on też nie spełnia ich oczekiwań.
Skoro szefowie Lecha każdą złotówkę oglądają trzy razy, aby nie wydać pieniędzy na graczy, którym się starannie nie przyjrzeli i którzy ich do siebie nie przekonali.
Czy kibice nie mają prawa do tego samego? Zanim wydadzą pieniądze na bilet, też obejrzą je trzy razy i nie zrobią tego, dopóki Lech ich do siebie nie przekona.
|
|
Autor: Czytań: 2746 >> skomentuj tego newsa (31)
|
Zobacz także
|
|
Komentarze
| romak | 2008-03-11 11:28 | Brak kompletu widzów w sobotę będzie jak sądzę wyrazem dezaprobaty nie tylko dla słabej gry, ale także poczynań Zarządu. Swoją drogą, już na Zagłębiu moim zdaniem kompletu nie było. Dwa lata minęły, a Zarząd ciągle roztacza nam wizje, że za rok, może dwa...
Pozdrawiam |
| romak | 2008-03-11 11:34 | I sen o potędze trwa...
Pozdrawiam |
| SoldierLech | 2008-03-11 12:21 | | Ceny tez robia swoje :( !! za Majchrzaka na Wisle byly po 30-35 a wyniki niewiele gorsze A TERAZ 75 ZL !!?? CHCA TYLKO ZARABIAC NA TYM KLUBIE PANOWIE OD KUCHENEK I NIC WIECEJ I MY KIBICE WIERZYMY W TE ICH LIGE MISTRZOW :D TZN. JA JUZ NIE WIERZE OSTATNI RAZ NA MECZU BYLEM NA ZAGLABIU 0-2 W POPRZEDNIM SEZONIE ... TERAZ OGLADAM NA CANALE I DOPOKI NIE SCIAGNA PILKARZY POZADNYCH TO NIE MAM ZAMIARU CHODZIC ... |
| marcyn4 | 2008-03-11 12:59 | SoldierLech a po co Ty nam tam potrzebny jestes... jest pare tysiecy ktore chetnie pojdzie ze Ciebie, a Ty dalej ogladaj c+
a co artykulu odnosic sie nie bede bo to te same tematy ktore pojawiaja sie od dluzszego czasu,a nic nowego na razie powiedziec sie nie da... pozdro
(do artykulu nic nie mam) |
| glos z zagranicy | 2008-03-11 13:19 | Po raz kolejny pan Nawrot i GW namawiaja nas do tego abysmy olali zespol i zostali w domu. Dla prawdziwego kibica to nie do wybaczenia aby taki mecz nie ogladac na trybunie wiec te slowa sa kierowane do tych ktorzy chodza na mecze "bo taka moda". Zastanawiam sie co napisze ten pismak i ta gazetka jak na koncu bedziemy "na pudle"?
Kto chce niech zostanie w domu!! Ja uwazam ze jak zadam czegos od zespolu to sam tez musze cos dac. Pojde wiec na mecz i bede dopingowal bo wierze w zespol, bo w duchu zawsze bede poznaniakiem!!! A takie wszyrze jak GW niech nie sieja zametu!!! |
| MW | 2008-03-11 13:49 | | I dobrze tym sknerą z zarządu niech się przejadą ,to może w końcu pomyślą że wynik sportowy też jest ważny ,a nie tylko ten narzucający się marketing.Z taką grą jak do tej pory optymistycznym wynikiem na koniec tego sezonu mogą być miejsca 4-6, czyli nie wiele lepiej niż za poprzedniej ery.Może w sobotę stanie się cud i wygramy fuksem :) |
| Leeech | 2008-03-11 14:20 | Wole Lecha grającego efektownie i ofensywnie i wygrywającego 1 na 3 mecze niż antyfutbol i 3 remisy po 0-0 lub 1-1.
|
| Leeech | 2008-03-11 14:25 | | W poprzedniej rundzie graliśmy ofensywnie i traciliśmy bramki i zwalano to na kontuzje obrońców. Jak obrońcy są to nagle zmieniana jest taktyka na żenująco-defensywną. Gdzie tu logika? |
| cinek elektryk | 2008-03-11 15:01 | | te ceny to jakaś kpina (dla mnie jako studenta) za taką grę. wolę popatrzeć z okna na grę dzieciaków w wieku 10 lat - wykazują więcej zaangażowania |
| stalker | 2008-03-11 15:07 | | ludzie !!! jak sie wam nie podoba to nie musicie chodzic na mecze !!! jakby kolejorz był na 1. lub 2. miejscu to byscie stali kilka godzin po bilet na mecz a ze jest na 4. i gra słabo to nagle wielcy kibica stają sie wielkimi krytykami !!! jak jestescie lepsi od naszych grajkow to wyjdzie na boisko i wygrajcie mecz !!! zasrani kibice sukcesu !!! WON Z TAKIMI W CHOLERE !!! |
| glos z zagranicy | 2008-03-11 15:27 | | MW: to po co chodzisz na mecze i "lansujesz" sie na tych stronach. Poszukaj w necie stron wisly i tam sie udzielaj. "Moze w sobote stanie sie..." i wlasnie dlatego aby ten "cud" obejrzec na "zywo" warto przyjsc. Tak mysli kibic a tak jak Ty "modny" kibic!!! |
| pyra1988 | 2008-03-11 15:53 | | I bardzo dobzre dopiero teraz do kazdego dociera!!!!!!!!!! |
| Irek | 2008-03-11 15:55 | | Co znaczy "wie że nie ma dostatecznie dobrego składu"?Bez kilku zawodników którzy teraz grają byliśmy na 3 miejscu w lidze autor napisał to moim zdaniem pod wpływem emocji tacy piłkarze jak Kikut Murawski Bosacki Djurdjevic znaleźli by sobie miejsce w każdym polskim klubie uważam że ta drużyna pokazała już na co ją stać i teraz apel do zarządu o konkretne wzmocnienie w celu walki o MP.Można mieć pewne pretensje do Marcina Zająca który jak dla mnie (a troszke się na tym znam 7 lat miałem przyjemność grać w Lechu)ma ogromny potencjał którego nie wykorzystuje absloutnie podczas meczu czasem sprawia wrażenie jak by mu się nie chciało dziwne...pozdrowienia dla wszystkich |
| Irek | 2008-03-11 16:09 | | Popieram stalkera w pełni żadni z Was kibice po tym co wypisujecie w tych komentarzach...jedno tylko zastrzeżenie nie można kibiców przyrównywać do piłkarzy bo dla piłkarza gra w piłkę to zawdód i muszą go wypełniać z pełnym zaangażowaniem i najlepiej jak potrafią a zaangażowania nie można im odmówić (i tu doczepie się do tego Zająca który dla mnie jest świetnym piłkarzem ale musi sprzedać całe swoje umiejętności w meczu) |
| K.C.M. | 2008-03-11 16:26 | | I tak będzie komplet na Wiśle i tak. Wyniki robią swoję ale dla prawdziwego kibica ważna jest drużyna. Żaden bzdurny artykuł tego nie zmieni. Choć kto nie chce to niech nie idzie. Każdy ma swoje zdanie i wybór |
| MW | 2008-03-11 16:32 | | glos z zagranicy:słuchaj jak Ci nie pasują moje komentarze, to po prostu ich nie czytaj! Na Lecha chodziłem zanim nastąpiła fuzja z Amicą ,i trudno mnie raczej nazwać kibicem sukcesu.Jak masz klapki na oczach i nie widzisz co wyprawia zarząd i te beztalencie na ławce trenerskiej,twoja sprawa.Na meczu z Wisłą oczywiście będę bo mam karnet ,a po co na nie chodzę to za przeproszeniem ch** Ci do tego!Bez odbioru... |
| glos z zagranicy | 2008-03-11 16:44 | | MW: masz racje ze "bez odbioru", do kogos tak "wielkiego", z takim slownictwem trudno cokolwiek powiedziec. |
| stalker | 2008-03-11 17:02 | | Masz Irek racje z tym porownywaniem ale czytając komentarze "prawdziwych kibiców" ponioslo mnie troche !! |
| kibic09 | 2008-03-11 21:12 | | W zasadzie w tym artykule faktycznie niby nie ma nic nowego. O tym, że zarząd szczędzi każdy grosz wszyscy wiemy. Na uwagę zasługuje jednak fakt, że jak do tej pory, nie sprzedano wszystkich biletów, a było ich ponoć tylko 4tys. Powodem takiej sytuacji jest (w moim przypadku ale myślę, że nie tylko), kosmiczna jak na nasze warunki cena biletu (50zł wg. mnie to absolutny max). Kolejnym powodem jest konieczność posiadania Karty Kibica, czy coś takiego. Ja osobiście źle odbieram takie przymuszenia, że najpierw musisz coś tam zrobić, a potem to może będziesz mógł kupić bilet. Dochodzi do tego faktycznie słaba gra piłkarzy i na meczu rundy może nie być kompletu publiczności. Wydaje mi się, że zarząd trochę przesadził z cenami biletów i z karnetami(sposobem ich sprzedaży i ceny). |
| pyra1988 | 2008-03-11 21:35 | | Na Kadrze Muras Kontuzja :( to Pieknie Wisla nas Rozjebi. !!!!!!!!! i to do zera |
| klemens | 2008-03-12 07:11 | | Troazke z innej beczki,kolejny Peruwianczyk bedzie prawdopodobnie gral w Lechu Bryan Salazar defensywny pomocnik w polowie marca przyjezdza na testy medyczne. |
| glos z zagranicy | 2008-03-12 12:07 | | To podobno staly reprezentant Peru, ale U-17. Podobno mial bardzo dobre wystepy na ostatnich MS U-17. To raczej "perspektywiczne" wzmocnienie a nam potrzeba "aktualniejszych" wzmocnien. |
| Krystian82 | 2008-03-12 13:07 | | Czytam komentarze odnośnie artykułu i dziwią mnie wypowiedzi niektórch z was. Ceny na ten mecz (ja co prawda mam karnet) są zdecydowanie za wysokie!!! Zresztą cena karnetu także pozostawia wiele do życzenia... i nie ma tu mowy o braku miłości czy przywiązania do klubu. Bo jak my kibice mamy płacić takie ceny za bilety??? za co??? w 2006 roku Lech-Wisła bilet na IV 35 złotych. Teraz 75. Wysoka inflacja? a mi się wydawało, że mieliśmy w 2007 roku na poziomie 4%. Dobre:) a w tym czasie sprzedajemy Wasyla, oddajemy Zakiego. Teraz nie wiadomo czy będą grali Reiss (król strzelców zeszłego sezonu) i Zając (najlepszy transfer obecnego Lecha przynajmniej dla mnie)... a kto przyszedł? Kilku piłkarzy z Bałkanów (nie umniejszam ich wartości), Dolha na ławkę... I dlaczego my mamy tyle płacić? Owszem, gdyby były transfery... 75 złotych za srodek tabeli? Aż się boję pomyśleć co będzie jak zagramy w pucharach... Latem tytuły walczymy o majstra, a zimą o co walczymy? Transferów brak a ceny biletów idą w górę... straszne... ale jest ta miłość do ukochanego Lecha i na Wisłę też przyjedziemy mimo, iż mamy 150 km... i mam nadzieję, że mimo beznadziejnej, bezbarwnej i... gry(jaką zapowiada pan Nawrot i GW) Lech wymęczy zwycięstwo... na które wszyscy liczymy i mam nadzieję, że w sobotni wieczór wszyscy (za wyjątkiem kibiców Wisły) będą wracać do domów szczęśli po zwycięstwie naszego ukochanego KOLEJORZA! hej Lech! |
| wisniaso | 2008-03-12 14:01 | Ja też mam karnet i uważam, że bilety są za drogie. Ale gdyby Lech był na 1. miejscu to by narzekania nie było i by biletów w 3 godziny zabrakło.
Rozumiem tych, którzy nie mają pieniędzy, ale nie rozumiem takich, którzy pieniądze mają i poszliby właśnie, gdyby Lech grał dużo lepiej, a później śpiewają "i na dobre i na złe". |
| Leeech | 2008-03-12 14:08 | | Kibica starszego nie kręci już tak bardzo dopingowanie jak kiedyś. Starszy kibic chodzi na mecze głównie po to żeby zobaczyć dobry futbol i ładną oprawe. Dlatego taki kibic nie zapłaci 75 zylów za 2 godziny nudy. |
| wisniaso | 2008-03-12 15:11 | | Dlatego tak jak napisałem chodzi mi o kibiców, którzy później są zadeklarowanymi fanatykami i lansują się, że zawsze są z Kolejorzem. |
| SzymeKKS | 2008-03-12 16:33 | | Co z Murawskim? Wiadomo coś? |
| K.C.M. | 2008-03-12 20:43 | | (Kolejny Peruwiańczyk trafi prawdopodobnie do Lecha. 17 letni Salzara.) |
| kibic09 | 2008-03-12 22:13 | | Niech go kupią. Będziemy mieli bardzo silą drużynę Młodej Ekstraklasy:), bo Franek i tak nie będzie go wystawiał. |
| milley | 2008-03-13 09:27 | | A mnie nawet nie chodzi o cenę biletu bo to bym przeżył, ale jak mam gnać do Poznania 110km specjalnie po bilet bo jakiś debil podjął decyzję, żeby je sprzedawać tylko w kasie koło stadionu to mnie krew zalewa... toż to kolejne 5 dych na podróż o zmarnowanym czasie nie wspomnę!!! Co komu szkodziło sprzedawać te bilety jak zawsze w kolporterze? I co z tego, że mam bilet z żenującego meczu z Zagłębiem i teoretyczne pierwszeństwo w zakupie tego na Wisłę... |
| wacha82 | 2008-03-14 08:45 | | Teraz każdy mówi, jakim to jest super kibicem i zawsze będzie chodził na mecze, nawet za sto złotych. Zobaczymy co będziecie wypisywali na tej stronie jak nas Wisła zleje. Z mojego doświadczenia ci prawdziwi kibice po porażce będą gwizdać, jak oszalali. |
|
|
Dodaj swój komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany w serwisie. Aby założyć konto kliknij tutaj.
|
|
|
|
|