|
|
|
| 2008-05-16 14:28 |
Marcin Zając odchodzi z Lecha! |
|
Marcin Zając nie podpisał nowego kontraktu z Lechem Poznań, co oznacza że w przyszłym sezonie nie będzie reprezentował barw Kolejorza.
Zarówno menedżer zawodnika jak i sam piłkarz zaprzeczyli informacjom podanym przez klub w dzisiejszym komunikacie odnośnie zakończenia rozmów z Marcinem Zającem. -Byłem dzisiaj u dyrektora (Marka Pogorzelczyka przyp. red.) i nie doszliśmy do porozumienia... |
|
| >> więcej >> skomentuj to wydarzenie (29)
>> więcej wydarzeń |
|
|
|
|
| Kara dosięgnie także Lecha !? |
| mlyczq | 2008-04-10 11:54 | G. Wyborcza | A
A
A |
"Gazeta Wyborcza" powołując się na słowa prokuratorów informuje, iż w aktach wrocławskiej prokuratury znajduje się jeszcze kilkanaście drużyn pierwszo i drugoligowych, które handlowały meczami. W tym gronie figuruje także Lech Poznań.
Mecenas Jacek Kryszczuk, który pośredniczy w kontaktach PZPN z prokuraturą dostał z Wrocławia pismo, z którego wynika, że śledztwo obejmuje siedemnaście klubów pierwszej i drugiej ligi, które jeszcze nie zostały ukarane!
To porażająca liczba nawet dla dziennikarzy, którzy mieli zgodę sądu na wgląd w niektóre materiały z postępowania. - I chodzi tutaj o zespoły, które ustawiały, lub przynajmniej próbowały ustawiać mecze po 2003 roku, a nie o listę oszustów sprzed dekady - poinformował mecenas Kryszczuk.
Dokładną wiedzę na temat tego, jakie drużyny figurują na "czarnej liście", mają jedynie prokuratorzy. Wśród klubów, które w rozgrywkach 2003/2004 i później kupowały mecze, a do tej pory nie poniosły odpowiedzialności znajduje się także Lech Poznań.
W przypadku Lecha Poznań (a także innego klubu widniejącego w aktach - GKS-u Katowice) Wydział Dyscypliny będzie miał dodatkowy orzech do zgryzienia. Oba te kluby nie są już tym samym podmiotem prawnym. Lech Poznań tak naprawdę jest dawną Amiką Wronki, a nie "Kolejorzem" z czasów korupcyjnych.
- Wciąż nie mamy wypracowanej koncepcji, jak zachowywać się w takich wypadkach. Z punktu widzenia prawa cywilnego te kluby poza nazwą nie mają z poprzednikami niczego wspólnego. W regułach rządzących rywalizacją sportową obowiązują jednak nieco inne zasady. Kiedy dostaniemy papiery na Lecha, poważnie się zastanowimy, co począć z tym fantem - mówi członek Wydziału Dyscypliny Robert Zawłocki.
|
|
Autor: Czytań: 2453 >> skomentuj tego newsa (23)
|
Zobacz także
|
|
Komentarze
| romak | 2008-04-10 12:15 | Ani trochę mnie to nie dziwi. Jak już wcześniej wspominałem w tym kraju handlowali wszyscy, od juniorów począwszy. To było państwo w państwie. A panu Michałowi L, który tak się dziś wybiela, nic nie wiedział itp. farmazony, przypominam tylko jedną miejscowość: PNIEWY
Pozdrawiam |
| Gelder | 2008-04-10 12:37 | Jakies przypuszczenia o co moze chodzic? O PP z 2003/2004 roku?
Zastanawia mnie tylko dlaczego jest taka cisza na temat tego co Wdowczyk powiedzial w prokuraturze - ponoc - o Legii, ze w swoim sezonie mistrzowskim 2006 miala ustawione jakies mecze. |
| Imo | 2008-04-10 12:50 | | Przeglądając stronę od końca świadomie odkładałem ten moment jak tylko się da nie to żebym nie spodziewał sie czy był wielce zaskoczony tym co przeczytam ale zastanawia mnie jedno co teraz... krawaciarze z krzykiem by nas wywalili bez zastanowienia (na szczęście prokurator jest z Wrocławia :D) a co z ta Amica czyżby miała nam uratować tyłek 2 razy ??? Oby... |
| slavus | 2008-04-10 13:03 | | Nie wiem, o jakich "innych zasadach" mówi Zawłocki. Przecież nie mogą ukarać obecnego Lecha za przekręty sprzed przejęcia licencji po Amice. Gdyby przed obecnym sezonem przykładowa Arka połączyła się z przykładową Odrą przejmując jej licencję, to przecież nie możnaby ukarać ponownie tego nowego klubu. To samo jest z przekrętami "dawnego Lecha". Można za to ukarać tylko klub, który już nie funkcjonuje |
| dscorp | 2008-04-10 13:42 | | Taaaaak, najlepiej niech wyrzucą z ligi wszystkie zespoły. Niech zostanie Legia, Groclin i Odra Wodzisław :/ To wszystko jest jakieś chore. Mam nadzieje, że jednak ktoś tam jeszcze zachował zdrowy rozsądek... |
| glos z zagranicy | 2008-04-10 13:53 | | Ciekaw jestem po co ta "zagrywka" i dlaczego pozwolono na "wglad" w akta dziennikarzom? Jasne jak slonce ze Michal L. zaczyna przygotowywac swoja obrone. Dopoki nadal w PZPN beda ludzie tacy jak Michal L., Grzegorz L., pan Kozminski, Strejlau i reszta nic sie nie zmieni. Co robi Ekstraklasa SA? Milczy i milczec bedzie a miala byc niezalezna. Dlaczego po oswiadczeniu Cyfry+ co do konsekwencji na nastepna degradacje w OE nagle pojawiaja sie informacje o degradacji kolejnych druzyn? W kolejce po licencje na transmisje czeka przeciez ITI i Polsat!!! Nie wygrali przetargu legalnie to dostana to tak jak sie to robilo w III RP. Obysmy nowy sezon nie zaczynali od minusowych punktow, bo w mysl zasady "dajmi czlowieka a paragraf na niego znajde" rozne sie moga jeszcze rzeczy wydarzyc. |
| oliwia242 | 2008-04-10 13:57 | | W tym artykule pisze że chodzi o sezon 2003 o ile dobrze pamiętam. Niech mi więc ktoś odpowie po kiego czorta Lech miał by te mecze kupować.Zgadzam się też z dscorp że najliej niec wywalą wszystkich. Zostanie niesaklana Legia i będzie sobie grała o mistrzostwo ze swoimi rezerwami. Bo w tej siedemnastce są też kluby z II i III ligi.A pamiętać należy że na tej siedemnastce się nie skończy.Fajne jak w świat pójdzie wiadomość " po zaciętym meczu miejscowa Legia Warszawa w meczu o mistrzostwo Polski pokonała miejscową Legię II". Że żartuję ależ skąd w tym kabaretowym kraju wszystko jest możliwe. |
| szwara_karuis | 2008-04-10 14:01 | | Pewnie że handlowali wszyscy. a wszyscy którzy handlowali powinni być ukarani ale ludzie! a nie kluby i kibice. |
| romak | 2008-04-10 14:23 | Od samego poczatku przyjeto złe rozwiazanie całej sprawy. Zrobiono pokazówkę wyrzucając kilka klubów i sądzono, że sprawa się rozejdzie po kościach. Tymczasem, okaże się za chwilę, że umoczeni są wszyscy. I na ten moment nie ma już żadnego sensownego (sprawiedliwego) rozwiązania. Trzeba było od początku karać ludzi w procesach karnych (prawo powszechne) i dyscyplinarnych - dożywotnio dyskwalifikować (prawo związkowe), a klubom odejmować punkty i karać finansowo. Być może narażę się wielu kibicom, ale jeśli komuś z Was koledzy wydaje się że PZPN i wszystkie jego struktury były po to, aby nam kibicom organizować rozgrywki, to najdelikatniej mówiąc jesteście naiwni. To była mafia, która w białych rękawiczkach dbała tylko o własne interesy, nas nabijając bez żadnej żenady w butelkę. Przez lata byliśmy oszukiwani!!! Więc jak dzisaiaj widzę Engela, który jest zdziwiony zatrzymaniem Wdowczyka, albo Drzymałę, który w C+ mówi jaki to Groclin jest czysty, to mi się nóż w kieszeni otwiera. Kilku piłkarzy Groclinu, którzy już nie grają, a pamietają "cudowną" serię 9 wygranych, miało niezły ubaw słuchając swojego byłego pryncypała. Tak panowie, kochamy tę piłkę, płacimy kasę, zdzieramy gardła, bijemy się z żonami o telewizor, a te wymoderowano (proszę wymoderować) robią z nas idiotów!!!!!!!!!
mlyczq - rozumiem wściekłość, ale na drugi raz proponuje powstrzymać się od rzucania epitetami ;)
Pozdrawiam |
| glos z zagranicy | 2008-04-10 14:59 | | romak: bo to jest caly czas takie "socjalistyczne" myslenie i dzialanie - stwarzac pozory dzialania!!! Robienie wiekszosci rzeczy "pod publike" i dla uspokojenia mas. Dla mnie pierwszym i najwiekszym bledem bylo to ze w 93 roku, po tej "kolejce codow" z ligi nie wywalono winnych. Ale kluby w to zamieszane to byly kluby "resortowe" a wlasnie w tym czasie zaczynano "ksztaltowac przyszlosc" wlasnie dla tych "resortowcow". Nie twierdze ze wczesniej nie kupowano, ale nie na taka skale. Teraz pewnie nikt w tych "mafijnych strukturach" nie ma pomyslu jak z tego wybrnac. Spodziewac sie mozna wszystkiego, nawet zawieszenia ligi. Tylko to rozwiazanie zniszczy polska pilke. |
| romak | 2008-04-10 15:16 | glos z zagranicy: oczywiście masz rację. A zobacz jak Listek się ustawił. Ktokolwiek zadaje mu jakiekolwiek pytanie, on odpowiada: proszę zapytać tego, proszę zadzwonić do tamtego, za to odpowiada ten, za tamto tamten. To ja się pytam: A za co w takim razie pan odpowiada Jaśnie Panie Prezesie??? Czy aby nie za całokształt funkcjonowania? A jak słyszę, że pan prezes chętnie ustąpiłby ze stanowiska, bo jest szykanowany, tylko nie wiadomo, czy zarząd przyjmie jego dymisję, to zaczynam się zastanawiać, czy my jeszcze żyjemy w normalnym kraju. Ach... szkoda gadać i sie denerwować.
Pozdrawiam |
| K.C.M. | 2008-04-10 15:18 | | Przypuszczałem że i do nas się dobiorą niedługo. Chyba każda drużyna jest w tym umoczona. Ciekawe co panowie z PZPN ustalą na najbliższym zjeździe. Będą nowe wybory czy też nie? Listkiewicz nie chce sie podać do dymisji ale moim zdaniem powinien. |
| wacha82 | 2008-04-10 17:33 | | LECH, oczywiście PKP LECH miał też swoje za uszami. Niech mi tylko nikt nie mówi, że sam nie był na ustawionym meczu! Ja byłem na kilku, a jeden był bardzo głośny. Pamiętacie taki mecz z Widzewem? Przed meczem wszyscy mówili, że będzie 0:0 i nawet bukmacherzy przestali zakłady przyjmować! A tu mecz i Zaki przez przypadek strzelił gola bo piłka sie od niego odbiła, następna akcja i 5 zawodników Widzewa było sam na sam z naszym bramkarzem! 1:1 to też remis, chociaż niektórzy wygrali. Przez drugą połowe cały stadion krzyczał sprzedawczyki!!! Ja zresztą też! |
| klemens | 2008-04-10 20:11 | | Moje zdanie znacie nie bede sie powtarzal ostatnio nawet napisalem jakis belkot po kilku Warkach,osobiscie czekam na zjazd PZPN a wiecie dlaczego?Juz mi sie zbrzydly powtorki programow kabaretowych,czas na cos nowego a ten zjazd napewno nam tego dostarczy,pozdrawiam. |
| oliwia242 | 2008-04-10 20:56 | | A konto tego co napisałem wcześniej że Polska to kraj typowo kabaretowy , dzisiaj podano wiadomość że zastrajkował wydział dyscypliny z powodu, UWAGA , UWAGA! że zarząd PZPN działa nielegalnie.Z poczatku spojrzałem na datę ale to nie pierwszy kwietnia. Ludzie Oni chcą degradować i karać kluby a sami robią z siebie pośmiewisko na cały świat.W tej chwili nie jest ważne co kto ma za uszami, ale to kiedy ten cały burdel zostanie wyrzucony na zbity pysk bo w przeciwnym razie te wszystkie kary dla klubów nie mają najmniejszego sensu. Nigdy by nie było korupcji na taką skalę gdyby centrala nie dawała na to przyzwolenia. |
| SzymeKKS | 2008-04-10 21:03 | | Jeśli przyjmiemy linie obrony jako kontynuator licencji Amici Wronki to polecimy jeszcze niżej, albo wykluczą nas z PZPN bo Amica to chyba prowodyr korupcji w polskiej piłce. Kiedyś słyszałem że Rutkowski właśnie przed "przeszłością" uciekł z Wronek, i to chyba prawda. Jeśli PZPN nie ogłosi abolicji to nasz Kolejorz na bank poleci. A jeśli ogłosi, to będzie śmierć polskiej piłki i idei sportu w tym kraju. Ja sam byłem na paru ustawionych spotkaniach (oprócz wspomnianego był to jeszcze np. mecz z Pogonią kiedy ogłoszono śmierć papieża) no i przypominam sobie jesień 2004 gdy przegrywaliśmy mecz za meczem, traciliśmy gole i punkty w końcówkach, aż wylądowaliśmy na miejscu barażowym. To jest bagno. Sam siebie pytam co mnie przy tym trzyma. To musi być miłość do klubu, bo jaką mogę mieć pewność że to co grają np. w tym momencie nie jest cały czas ustawiane? To widać po tym co nasze kluby robią w pucharach. Myślicie że korupcja w lidze trwa cały czas? |
| klemens | 2008-04-10 21:50 | | Sledztwo dotyczy roku 2003 i lata pozniejsze wiec o licencje chyba nie ma co sie martwic podkreslam CHYBA. |
| Ubot | 2008-04-10 22:21 | | No i mamy częściowe wyjaśnienie dla całej fuzji :) |
| Zyga75 | 2008-04-10 22:35 | Jedyne rozwiazanie to rozwiazanie PZPN i jego rozgrywek. Stworzenie zawodowej ligi wedlug zasady, kto sie do niej nadaje (spelnia wymogi licencyjne). Nalezaloby tez stworzyc odpowiedni system rozgrywek w zaleznosci od ilosci klubow spelniajacych okreslone warunki.
Proponuje tez uniewaznic wszystkie osiagniecia polskich klubow (mistrzostwa, puchary, awanse...) Zacznijmy od ZERA!!! |
| agent9 | 2008-04-11 00:37 | | Zyga75 masz racje trzeba w końcu zrobic coś z ta nasza liga, popieram , że grac powinny zespoły ktore spełniaja wymogi licencyjne, dla mnie karanie klubów, degradacje sa bezsensu - karza głownie Nas - Kibiców a osoby, które ustawiały mecze czesto sa na wolnosci. Zacząć trzeba karać indywidualne osoby, które ustawiały mecze. Powinnismy zaczac od zera, faktycznie tylko do takich kroków trzeba ludzi z jajami, odważnych... |
| agent9 | 2008-04-11 00:42 | | sory za rozmywanie tematu, ale patrząc na to co sie dzieje w polskiej piłce, na polityke państwa to Euro2012 nam odbiora i to szybciej niz myslimy i wielką szanse na rozwój gospodarczy kraju, budowe dróg, stadionów poprostu zmarnujemy. Jakoś Platforma Obywatelska coś słabo działa, a Euro juz niedługo. (ja nie głosowałem na PO:)) |
| woron | 2008-04-11 10:43 | Amica jest bardziej umoczona niż Lech - podobno kupowali dla zasady, że nie po to inwestują by nie wiedzieć czy awansują. Już to pisałem na innych portalach. Należy rozwiązać rozgrywki na wszystkich szczeblach i następnie ogłosić przetargi na występowanie w poszczególnych ligach. Przyjąć klucz licencyjny: umoczeni w aferze + infrastruktura + wkład finansowy. odpowiednio rozłożyć ciężar gatunkowy i będzie sprawiedliwie.
Dzisiaj w lidze grają zespoły, które nie powinny bo kupczyły a nie grają te, które nie kupowały więc nie ma już innego wyjścia jak postawić grubą kreskę! Inaczej czekają nas wieczne odwołania, odszkodowania i inne cyrki! Każde inne rozwiązania będzie powodowało kolejkę w sądach. Abolicja to olbrzymie odszkodowania dla już zdegradowanych klubów i dalsze dezorganizowanie rozgrywek. Brak abolicji - to kontynuacja tego bałaganu. Trzeba zlikwidować PZPN i powołać nowy organ by budować nowy wizerunek nowej instytucji. Dość tego, może czas stworzyć petycje i zbierać podpisy? |
| Zakręt | 2008-04-18 00:35 | | Michał (L)istkiewicz |
|
|
Dodaj swój komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany w serwisie. Aby założyć konto kliknij tutaj.
|
|
|
|
|