|
|
|
|
| 2007-12-19 21:17 |
Budżet Lecha na najbliższy rok - 32 miliony złotych! |
 - Będziemy mieli od trzech do pięciu milionów złotych na transfery - zapowiedział wczoraj prezes rady nadzorczej Lecha Poznań Jacek Rutkowski. Zaznaczył jednak, że istotniejsze dla klubu będzie letnie okno transferowe. Szef holdingu Amica przyleciał do Poznania, by podsumować kończący się rok w klubie z Bułgarskiej. Najpierw spotkał się z trenerem Franciszkiem Smudą, a potem z dziennikarzami na specjalnej konferencji prasowej. Oto, co mówił:
O haśle: idziemy na majstra
To nie była obietnica, bo obiecać czegoś takiego nie można. To było zadanie, które postawiłem zespołowi w Kaprun na letnim obozie. Powtórzyłem to tylko publicznie, w Multikinie. Wygląda na to, że to zadanie na 99 proc. nie będzie wykonane. Ten jeden procent zostawiam na cud nad Wisłą, cuda zdarzają się rzadko.
Rundę oceniam na 4 w skali od 2 do 5. Z małym plusikiem z uwagi na kontuzje.
Na to, że najprawdopodobniej nie wykonamy zadania, złożyły się trzy sprawy. Po pierwsze - nasza bardzo słaba gra na wyjazdach. Po drugie - fenomenalna gra Wisły, która wygrała niemal wszystko i grała z dużym szczęściem. Nie pamiętam, aby ktoś miał taką rundę jak Wisła teraz. Dopiero na trzecim miejscu jest plaga kontuzji, jako najmniej ważna przyczyna.
Teraz Franz Smuda ma dwa miesiące na to, by zdiagnozować, dlaczego u siebie wygrywamy prawie wszystko, a na wyjazdach gramy tak słabo. I znaleźć receptę. Nie jesteśmy cyrkiem, nie musimy pokazywać ładnej gry. My mamy zdobywać punkty, a jeśli uda się przy tym ładnie grać, to dobrze.
O transferach letnich
Uważam, że transfery letnie były bardzo dobre. Ivan Djurdjević, Hernan Rengifo i Emilian Dolha byli wzmocnieniami. Życzyłbym sobie, żebyśmy i w kolejnych rundach prowadzili tak rozsądną politykę transferową. Pieniądze na transfery są - powiedzmy od 3 do 5 mln zł. Ale nie będziemy ich wydawali, jeśli nie będziemy przekonani co do piłkarza, którego chcemy pozyskać. Latem takich pieniędzy na transfery nie mieliśmy. Dlatego teraz chcemy jeszcze większych wzmocnień.
Nie będziemy mieć 10 mln euro na transfery, dlatego podstawą jest skauting. Musimy być bowiem lepsi w obserwacji. Nadal będziemy w niego inwestować, także w bazy danych, systemy komputerowe, wszystko to, co jest stosowane na świecie. Pod tym względem będziemy pierwsi w Polsce, wiemy to od firm, które współpracują z najlepszymi klubami świata.
O transferach zimowych
Zadeklarowaliśmy, że potrzebujemy obrońcy, napastnika i defensywnego pomocnika. Proszę mnie jednak nie podpuszczać i nie pytać o nazwiska, które mogą wzmocnić Lecha. Ja się na tym nie znam. Powiedziałem bardzo wyraźnie - stroną sportową rządzi Franz, a transferami - komitet transferowy. Teraz się ze mną spotykacie, bo jest przerwa w rozgrywkach. Gdy się rozpocznie nowa runda, ja znikam, bo taki jest podział ról.
O lechitach w zespole i Smudzie
Nie rozumiem zarzutów o tym, że nie ma lechitów w drużynie i że jest za dużo obcokrajowców. Przecież w Legii jedynym warszawiakiem jest chyba Choto! Nie ma w Polsce drużyny bardziej opartej na lokalnych graczach niż my. Doceniamy to i pielęgnujemy, ale na koniec dnia to Franz ustala skład i gra ten, który jest najlepszy.
Pretensje o odejście Zakrzewskiego i Wasilewskiego? Ile razy można powtarzać, że mieli w kontraktach klauzule odstępnego? A kto ją ma - czy jest z Wildy, czy z Jeżyc - pójdzie tam, gdzie dają więcej. Dlatego Zakrzewski błagał nas, żebyśmy go puścili na testy do FC Sion. Franz Smuda też by poszedł do Energie Cottbus, gdyby go wzięli.
Jestem zwolennikiem długoletniej współpracy z trenerami na wzór Werderu Brema. Tam Otto Rehhagel pracował przez wiele lat, teraz wiele lat pracuje Thomas Schaaf, choć też przecież był 13. w tabeli. W Lechu będzie tak samo. A to dlatego, że każdy nowy trener to nowa koncepcja i strata minimum roku.
O kontrakcie Reissa
Albo wy nie macie o czym pisać, albo wy [dziennikarze - przyp. red.] macie spółę z Reissem. Przecież tu jest wszystko jasne. Spotkałem się z nim w Kaprun, ustaliliśmy, że podpiszemy kontrakt w marcu. Chcemy, by Reiss grał dalej w Lechu, ale decydujące zdanie będą mieć lekarze, którzy sprawdzą jego wydolność, jaką ma "parę" i wtedy będziemy gadali. I Reiss to wie od sierpnia.
O marketingu
Polityka transferowa nie ma nic wspólnego z sytuacją finansową holdingu Amica. To nie ten model działalności biznesowej. Ona nie zależy od kaprysu właściciela, który się zeźli na obecnych piłkarzy i wtedy kupuje nowych.
Powtarzam - wszystkie zyski wypracowane przez KKS Lech idą na działalność klubu. Stawianie zatem alternatywy: marketing albo sport, jest błędne. Marketing musi być, żeby generować przychody. Bez niego nie będzie wydatków na sport. Pieniądze nie gwarantują sukcesów, ale bez nich sukcesów na pewno nie będzie.
O pogoni za Wisłą i Legią
W Kaprun, gdy stawiałem zespołowi zadanie, byłem przekonany, że stać nas na wywalczenie mistrzostwa. Nie zgadzam się z tezą, że z tego zespołu wyciśnięto wszystko i nie jest on w stanie gonić Legii i Wisły. To, że oni wydają więcej, nie znaczy, że lepiej. Chcemy kupować mądrze, a i tak pewnie będziemy popełniać błędy.
Robiąc teraz transfery, musimy już myśleć o lecie. Dla nas to okienko transferowe jest ważniejsze, jest więcej czasu na obserwację. Nie oznacza to, że odpuszczamy ten sezon. Powiedziałem, że na 99 proc. nie dogonimy Wisły, więc chyba logiczne, że zostaje walka o wicemistrzostwo. Zobaczymy - jeśli nadal Wisła będzie tak przeć do przodu jak teraz, to jasne, że nie mamy szans jej dogonić. Jeśli jednak się potknie, zgubi w pierwszych meczach punkty, to może będziemy mieć nowe rozdanie.
O bilansie wydatków i przychodów
Dotąd zainwestowaliśmy w Lecha kilkadziesiąt milionów złotych po to, byśmy krok po kroku budowali wielką drużynę. [Tu prezes Rutkowski zaprezentował bilans przychodów i kosztów klubu z 2007 r. i prognozę na 2008 r.]. Lech wydał w 2007 r. 30 mln zł. Z tego utrzymanie zawodników i trenerów kosztowało prawie 17 mln zł rocznie. Tak jest w klubach europejskich, gdzie takie wydatki to od 40 do 55 proc.
Chcemy, by do roku 2010 budżet wzrósł do 50 mln zł i to jest realne. Nie chcemy jednak prowadzić polityki na wzór poprzedników, tzn. zaciągać długów dla zaspokojenia populistycznych i krótkowzrocznych żądań, bo jest to bez sensu. Tak robić nie wolno. Lech, gdy go przejmowaliśmy, miał dwadzieścia kilka milionów długu, bo to wynikało z innej filozofii jego prowadzenia.
Proszę zwrócić uwagę na to, że już teraz Lech generuje 30 mln zł przychodu rocznie. To bardzo dużo i to jest dobra robota. |
|
| Autor: | 2007-12-19 21:17 | Źródło: G. Wyborcza | Czytań: 3898 | >> skomentuj to wydarzenie (60)
|
Zobacz także
|
|
Komentarze
| pyra1988 | 2007-12-19 23:06 | | Budzet moze byc sobie nawet 50milionow ale zeby byly Konkretne TRANSFERY Dziekuję:D |
| rafi27 | 2007-12-20 00:13 | | to juz nie jest nudne-to jest zenujace!!! Jak dlugo bedziemy robieni w balona?? Latem slyszelismy ze transfery beda zima,zima slyszymy ze latem i tak w kolko- to samo z budzetem-gdyby przeczytac wywiad z Rutkowskim z GW sprzed 2 lat to jest to kopia dzisiejszej rozmowy!!!To ze liczba sprzedanych karnetow wzrosla z 5 do 12 tys (przy tym samym poziomie gry i nawet slabszych wynikach) to jest dla Rutkowskiego pomijane !! Zobaczycie ze za 2 lata znowu uslyszymy ze w niedlugim czasie budzet wzrosnie do 50 mln zl itd itp !! |
| orlabialego | 2007-12-20 05:43 | |
| orlabialego | 2007-12-20 05:44 | |
| orlabialego | 2007-12-20 05:45 | | edit: Marzy mi sie zeby na ta runde drastycznie spadło zainteresowanie na karnety.Polecam jeszcze podniesc ich cene przeciez zajmujemy 3 lokate IDZIEMY NA MAJSTRA hahaha... |
| KKS_80 | 2007-12-20 08:31 | | Mądre transfery-100% poparcia!!! Ale nie założenie, że MĄDRE transfery to DARMOWE transfery!!! Gdyby Arboleda był kupiony w okienku letnim to na pewno bylibyśmy na 2 miejscu z niewielką stratą do Wisły!!! Fala kontuzji jako dopiero trzecia przyczyna kiepskich wyników-czyli co Smuda jest do d...?! To może Wy KUCHENKI byscie osiągtnęłi lepszy wynik?! Niech ktoś mi poda przykłady wartości dodanej Dolhy w ostatniej rundzie...Kotor jest kiepski ale Dolha nic nie pokazał, a jest to przecież HIT transferowy KUCHENEK!!! |
| cazeec | 2007-12-20 09:04 | | Opanujcie się ludzie bo tego się czytać nie da! |
| pawel1922 | 2007-12-20 09:05 | Kiedyś słuchałem Rutkowskiego i mu wierzyłem!!
Teraz już mu nie wierzę!! LETNIE TRANSFERY SĄ WAŻNIEJSZE -ONI NIGDY NIE ZBUDUJĄ TEJ DRUŻYNY.
ŻENADA |
| pawel1922 | 2007-12-20 09:07 | | A co mamy bić brawo?! i mówić że robią świetny marketing i TYLKO MARKETING!!! |
| ***perun*** | 2007-12-20 09:32 | | Arboleda na 90% nie zostanie kupiony. Informacja ze sprawdzonego źródła. |
| pzdr | 2007-12-20 09:52 | | boshe ludzie nie wiem czego byscie chcieli..jak dolha przychodzil to wszyscy sie cieszyli ze najlepszy bramkarz. potem bylo ze kotor ma zyciowa forme a jak zawalil bialystok to odrazu ze jest fatalny. narzekacie na transfery a sprowadzili b.dobrego napastnika i znakomitego obronce. jak chcecie aby ten klub funkcjonowal skoro mowicie o jakims bojkocie karnetow,meczow itd?? moze znow narobimy sobie dlugow? oszukamy pilkarzy? fajnie wtedy bylo prawda? lech nie liczyl sie wogole w jakiejkolwiek walce.teraz mamy realne szanse grac w pucharach, buduja nam wspanialy stadion, mamy naprawde szanse byc silni a wam ciagle zle.ludzie idzcie po rozum do glowy!! tylko chcecie a w zamian nic najchetniej byscie nie dali. ogladanie meczu z bulgarskiej jest wspaniale zwlaszcza na nowym stadionie,jak nie pasuje to idzcie kupic canal+ i nie wypowiadajcie sie tutaj bo nie macie prawa!! nie chcesz wierzyc w lecha to twoja sprawa! prawdziwi zostana wierni.. KKS FOREVER |
| klemens | 2007-12-20 10:05 | | Po raz pierwszy musze sie zgodzic z cazeecem,faktycznie tego co wypisujecie czytac sie nie da,jakis pukniety pseudo kibic pisze ze marzy mu sie mala sprzedaz karnetow,inny o slabszych wynikach itd.jakie to typowo polskie.Zamiast sie tutaj wypowiadac proponoje niektorym ogladanie telenowel typu Klan lub Moda na sukces,w pelni sie zgadzam z tym co napisal ,,pzdr,, |
| KKS_80 | 2007-12-20 10:30 | | Wypowiadać się ma prawo każdy, a z wypowiedziami nie wszyscy musza sie zgadzać. Komuna już sie skończyła i jednomyślność w każdym temacie też. Renifer bez wątpienia jest dobrym napastnikiem-czy bardzo dobrym...tutaj mam już wątpliwości (ilość strzelonych bramek raczej mówi o tym, ze jest dobrym, a nie świetnym napsatnikiem). Co do Dolhy-ja miałem dużą nadzieję z Jego przyjściem i nadal wierzę, że sie odrodzi-ale jak do tej pory w Lechu nic nie pokazał. Arboleda-to będzie wzmocnienie na 100% i to od pierwszej minuty gdy wejdzie na boisko. czekam na jeszcze jednego-chociaz dobrego napastnika i pomocnika. |
| Imo | 2007-12-20 10:38 | @pzdr nie masz racji obiecywali mistrzostwo walkę o nie nadmuchali balon który kiedyś pęknie a wystarczyło powiedzieć będziemy walczyć do upadłego tyle ile nam sił starczy, mieliśmy kasę żeby wykupić długi i będziemy zbierać dalej (kupiliśmy no może wykonaliśmy transfery z ktorych Ivan Djurdjević, Hernan Rengifo i Emilian Dolha to wzmocnienia) ale na razie nie ma co liczyć na mistrza chcemy pucharów postaramy sie to osiągnąć mamy 3mln spróbujemy coś z tym zrobić i tyle teraz 3 miejsce nie było by rozczarowaniem a dobrą pozycją na wiosenny atak miejsca pucharowego z jakaś tam optymistycznymi założeniami jak się uda to może i powalczymy o "cud nad Wisłą" i jeszcze jedno skoro dla ciebie sprzedanie ok 12k karnetów pobicie rekordu i inne takie cuda tam związane z średnia liczbą kibiców na stadionie to nic TO proponuje ci kup se ten C+ i tam oglądaj jak to idzie na inne mecze po śmieszne 300 osób w Grodzisku albo 5000 w Warszaffce czy Krakowie
Dla tych co wytrwali do końca bez kolejnych transferów nie mamy co liczyć na kolejne 12 k sprzedanych karnetów i utrzymanie 3 miejsca |
| glos z zagranicy | 2007-12-20 11:00 | | Kazdy z nas jest kibicem na swoj sposob i niech tak pozostanie. Jak ktos chce chodzic na Bulgarska to bedzie chodzil a jak ktos chodzil tylko dlatego ze jest to "na topie" to karnetu nie kupi - i ma do tego prawo, bo to jego pieniadze i jego decyzja. Nawolywanie jednak do tego aby inni zrobili to w ramach protestu swiadczy jedynie o tym ze prawdziwym Lechita nie jest i nigdy nie bedzie. Czy prawdziwy kibic chce upadku swojej druzyny?! Mysle ze tych "krytykow" zabolalo kilka fragmentow wypowiedzi Rutkowskiego ktore mnie osobiscie utwierdzaja w przekonaniu ze facet jest tym wlasciwym. Mianowicie: nie zwolni Smudy bo chce na wzor Wrederu dlugoterminowej pracy jednego trenera, po drugie obala "mit" o tym ze ktos wyrzucil z druzyny Wasyla, po trzecie wyjasnia jednoznacznie sprawe kontraktu Reissa. Co do oceny transferow proponuje poczekac do zakonczenia okienka transferowego. |
| pzdr | 2007-12-20 11:34 | | walka do upadlego juz kiedys byla i jakos nie wyszlo to nam na dobre.mamy dobrych zawodnikow, dobrego trenera,znakomita widownie to wszystko wskazywalo na walke o tytul zwlaszcza biorac pod uwage to co sie dzialo w innych klubach. kazdego sezonu trzeba bic sie o tytul w tym roku wisla zagrala fenomenalnie i nieudalo sie utrzymac ich tempa.teraz pozostaje nam walka o puchary i w tym trzeba pomoc naszemu Lechowi. transfery mieli udane, teraz znow 2-3 i bedzie coraz lepiej, wole powolna budowe i pozniej solidne efekty niz sukcesy ktore tylko pograza klub. ciesze sie rowniez z wyjasnienia sprawy z wasylem, jesli chodzi o zakiego to wiadome bylo ze odszedl tylko dla siana i taki z niego wielki lechita.niestety w tej rundzie dopadly nas kontuzje niczym nie spowodowane i nie moglismy grac najmocniejszym skladem co rowniez przed sezonem nie bylo do przewidzenia.oczywiscie chcialbym aby kupowali najlepszych pilkarzy za mnostwo pieniedzy,ale wiem ze racjonalnie jest to niemozliwe.rekordy frekwencji i karnetow to wspaniala rzecz i licze ze sie to utrzyma dlatego denerwuja mnie komentarze o jakis bojkotach,nie mam szacunku dla takich ludzi bo nie sa naprawde z lechem.a komentarze ze rutkowski chce tylko siano stąd wyciagnac sa juz wogole bezsensowne.kazda zlotowka zarobiona bedzie przeznaczona na klub.uratowali nas a ludzie teraz mowia ze chca tylko 'wydoic' ech to po co niby splacili nasze dlugi?? oczekuje wzmocnien i prob zatrzymania najlepszych pilkarzy.ciezko bedzie zatrzymac np murawskiego, jesli pilkarz chce odejsc to jak dzialacze maja go zatrzymac?? nie che grac nic nie poradzisz:/ mozna dac mu podwyzke..ale tez rozsadnie,tworzenie kominow placowych prowadzi tylko i wylacznie do bankrustwa w naszych realiach.Lech to nie chealsi.wierze w Lecha i mam nadzieje ze wszystko idzie w dobra strone.z naszej strony pozostaje wspierac ten klub, zawodnikow oraz trenera!pzdr |
| klemens | 2007-12-20 11:37 | | KKS_80-Nie chodzi o to kto jakie ma zdanie bo to moze miec kazdy inne,chodzi o jakosc komentarzy,niech ta strona pozostanie wzorem dla innych stron o Lechu i w zadnym wypadku niech nie zbliza sie poziomem do np.LechPoznan.com.Imo nie wiem co Cie tak zirytowalo w tym co napisal pzdr,proponoje przeczytaj jeszcze raz dokladnie ten wywiad jesli nie tu to na stronie oficjalnej Lecha tam sa dokladniej opisane sprawy finansowe klubu. |
| romak | 2007-12-20 11:43 | Uważam, że budowanie solidnej budowli na lata, a taką ma być w przyszłości Lech Poznań - Duma Wielkopolski musi być robione na dobrych fundamentach. Póki co, tak jak pisałem w jednej z wcześniejszych wypowiedzi Zarząd ma
u mnie kredyt zaufania. Po przeczytaniu tego wywiadu myślę, że wszystko zmierza w dobrym kierunku. Z drugiej strony rozumiem zniecierpliwienie i rozczrowanie niektórych kibiców, bo w końcu ktoś ten balon nadmuchał. Wszystkim nam - jestem tego pewien, leży na sercu dobro naszego ukochanego Klubu. Dlatego także apeluję o większą wstrzemięźiwość w ocenach (choć na własnym przykładzie wiem, że czasami to bywa trudne). Nie popadajmy ze skrajności w skrajność. Na rozliczenia przyjdzie czas.
A co do karnetów, to powiem tak: mimo, że praca nie pozwala mi być na wszystkich meczach Lecha i tak też będzie z pewnością w tej rundzie - to zakupię karnet! Jako kibic Lecha chcę dołożyć swoją cegiełkę do tej budowli i uzyskać na przyszłość z jednej strony moralne prawo do krytykowania i rozliczania działań Zarządu, a z drugiej prawo do mówienia, że ja także jestem "budowniczym"
Pozdrawiam |
| KKS_80 | 2007-12-20 12:15 | | No to się wreszcie zgadzamy i dogadaliśmy. Myślę, że wiekszość z Nas jest za budową WIELKIEGO Lecha (ja osobiście paietam takiego za czasów Baryły, tylko ja nie rozumiem po co zarząd dmucha balona (a to z Majsterm, a to z rzyszłymi transferami) jeżeli na to nie ma potencjału?! Mam nadzieję, że nie chodzi tylko o sprzedaż max liczby karnetów-bo to droga krótka i w jedną stronę. Jak zniszcza zaufanie Kibiców to będzie taka jazda jak w Ległej i wtedy jak mówi kononowicz NIE BĘDZIE NICZEGO:( |
| glos z zagranicy | 2007-12-20 12:23 | | KKS_80: mam nadzieje ze przywolujac "duchy" leglej chcesz nas nastraszyc!! Choc co do pewnych "grup" nie mam pewnosci ze dla "uratowania" tego klubu tez by sie do tego posuneli. |
| spiderosa | 2007-12-20 12:23 | Ludzie rece mi opadaja. A co mieli mowic?? Ze bedziemy grali srednio? ze bedziemy mieli miejsce w srodku tabeli? Przeciez klub musi jakos prosperowac, sprzedawac karnety a przecietnego shitu nikt nie bedzie kupowal!
Przeciez Lech jest teraz marka, ktora zna kazdy w Polsce, za ktora jezdzi cala Wielkopolska...przeciez to jest ogromny kapital, ktory bedzie procentowal w przyszlosci...sukcesy w koncu przyjda. Wiecie jakie to piekne uczucie kiedy jedziesz 200 km na mecz Lecha i mijaja cie samochody z wywieszonymi szalikami...i wtedy mysilsz sobie - kurcze Kolejorz jest wszedzie. Uwierzcie mi to w duzej mierze dobry marketing.
Ilu z was pamieta dobrze ostatniego majstra? Kto z was wierzyl ze Kolejorz zdobedzie go za poprzedniego zarzadu?! Odpowiedzcie sobie uczciwie na to pytanie! I potem pomyslcie - a moze poczekam jeszcze rok dwa wtedy jest ogromna szansa ze bedziemy rzadzic!
Ja tam moge poczekac, karnet kupie, na oprawe dam, bede kibicowal...bo LECH to cos co kocham i co jest mi bliskie.
Jak ktos nie chce niech nie chodzi, niech bojkotuje, mamy demokracje ale niech sie pod tym podpisuje i robi to we wlasnym imieniu
Byle do wiosny
PS Moj synek Kacper ma juz tydzien i na gwiazdke dostanie malutki szalik LECHA ;-) |
| MW | 2007-12-20 12:24 | | Z jednej strony prezes mówi o wzmocnieniach a z drugiej mamy tylko 3-5 mln i to złotych na transfery , chyba znowu chcą marketingiem zamydlić wszystkim oczy :( |
| rafi27 | 2007-12-20 12:26 | glos z zagranicy-niestety nie czytasz dokladnie tego co mowi Rutkowski!! Fakt-mowi o dlugoterminowej pracy na wzor Werderu tyle tylko ze kilka zdan wczesniej mowi- "Franz Smuda też by poszedł do Energie Cottbus, gdyby go wzięli." Czyli wystarczylobu pare euro od Niemcow na wykupienie kontraktu i juz nie byloby Franca? Przeciez on sam sobie przeczy!!!
Co do budzetu-przeciez to jest oczywiste ze pojdzie w gore i zadna w tym zasluga Rutkowskiego!! Skoro Canal+ dawal rocznie 50mln zl za sezon a teraz oferuje 100mln (dolozy pewnie jeszcze kilkanascie) to znaczy ze od tej stacji Lech dostanie ok 4mln zl wiecej za sezon!!!
Romak-ja tez jestem za budowaniem druzyny ,ale dla mnie to oznacza zastepowanie slabszych zawodnikow lepszymi albo przynajmniej mlodszymi utalentowanymi!!Tymczasem wystarczy ze Muras sie latem wypromuje,podobnie jak Renifer i juz ich w klubie nie bedzie!!Dzialajmy tak jak kiedys Wisla-kupila najzdolniejszych pilkarzy ,odrzucala wszystkie oferty dla nich (kiedys za Zurawia Spartak dawal 5 mln euro) odniesmy sukces w Europie i sprzedajmy ich za 4-5 lat!! Zeby wyjac trzeba niestety wlozyc czego Rutkowski nie rozumie albo rozumie ale nie nie chce tego zrobic! |
| KKS_80 | 2007-12-20 12:53 | | głos z zagranicy: o Ległej mówie oczywiście jako przestroga i mam nadzieję, że nigdy Nas to nie spotka. Ja bym bardziej szanował Zarząd gdyby traktowali mnie jak partnera, który może zrozumieć, iż budowanie druzyny bez możnego sponsora musi potrwac kilka lat niż ściemnianie o Majstrze i transferach wiekich transferach za chwilę...a jak nadchodzi chwila to okazuje sie, że za kolejna chwilę/rundę... |
| klemens | 2007-12-20 12:54 | | Napewno nie na temat ale ta informacja napewno ucieszy nie tylko mnie.Sensacją zakończyła się walka o magazyn ligowy, który teraz ma TVN i TVN 24. Wygra go TVP, bo nikt inny się nie zgłosił. |
| glos z zagranicy | 2007-12-20 13:34 | | rafi27: a Ty sie jeszcze dziwisz ze Smuda (gdyby istotnie go chcieli) poszedlby do innego klubu? Po tym co go tu spotyka? Nie ma slowa o tym ze poszedlby dla siana, co zrobili (tak oplakiwani przez wszystkich) Wasyl i Zaki. |
| Imo | 2007-12-20 14:18 | @pzdr trzeba było tak za pierwszym razem napisać na pewno bym tak nie skomentował
@klemens właśnie to co za pierwszym razem napisał pzdr że nic z siebie nie dajemy i denerwuje mnie to podejście zarządu kolejne okno kolejne okno było by ok gdyby powiedzieli będziemy sie starać o jak najwyższe cele nie chce w miesiąc drużyny na mistrza choć było by fajnie ale wiem jak większość z nas ze to musi trwać TYLKO PO CO TE OBIETNICE i dmuchanie balona ? a teraz ze kolejne okno skoro p. Rutkowski powiedział A to teraz kolej na B moim zdaniem a nie wykręty bo będą właśnie tak idiotyczne pomysły jak z bojkotem karnetów a wystarczy powiedzieć będziemy się starać a wymagania i presja będzie inna niż idziemy na majstra i może było by więcej zrozumienia wśród kibiców dla trenera i zarządu za te 14 pkt. różnicy a i to że zespół wymaga wzmocnień to każdy z nas wie ale nie każdy z nas może je nam dać... Czekam ze spokojem na transfery wierzę w ten zarząd ale nie chce już więcej ściemniania wole bolesna prawdę niż bzdury które doprowadzą do kolejnych nerwów |
| Imo | 2007-12-20 14:20 | | co do tvn i tvp mam nadzieje ze w końcu przestanie istnieć legiatv promowana tak uporczywie przez iti na tvn |
| rafi27 | 2007-12-20 14:47 | | glos z zagranicy- nie chodzi mi o Smude ale o sam fakt-w oczach prezesow Smuda jest ok wiec dlaczego mieliby go puszczac do pierwszego lepszego klubu? Jak Cupial chcial Kasperczaka to podpisal z nim kontrakt na 5 lat i nawet dla reprezentacji go nie puscil!! A podaje ten przyklad bo to sie tyczy rowniez pilkarzy!! Niby budujemy zespol na puchary a wystarczy byle oferta i juz nie bedzie Murasia ,Wilka czy Renifera!! Wiec po co ta sciema?? |
| glos z zagranicy | 2007-12-20 14:57 | | rafi27: rotacja w zespole to rzecz normalna i to obojetnie czy jest to Lech, Wisla, MU czy Real. Zwodnicy odchodza i przychodza nowi, wazne jest tylko aby zostala zachowana przynajmniej rownowaga i nie doszlo do sytuacji, jaka miala miejsce w Lechu po ostatnim mistrzostwie, gdzie posprzedawano najlepszych a zostawiono mlodych, bez doswiadczenia zawodnikow. To ze Muras odejdzie to juz teraz wydaje mi sie pewne, chodzi tylko o to zeby odszedl za godziwe pieniadze i znaleziono na jego miejsce, przynajmniej rownozednego zawodnika na zastepstwo. Takie sa prawa rynku, za "mali" jestesmy finansowo by konkurowac z klubami z Niemiec, Belgii badz Holandii. |
| rafi27 | 2007-12-20 15:15 | | glos z zagranicy-racja tylko.... wiesz dobrze ze nie znajdziemy jego nastepcy !!! W Polsce nie ma pilkarzy moze oprocz Garguly i Iwanskiego (prezes powie ze za drodzy na Lecha) a szukajac nawet na poludniu czy zachodzie to kazdy troszke szanujacy sie pilkarz zacznie rozmowy od 200 tys euro za sezon w gore na co uslyszymy ze nie bedziemy tworzyc kominow placowych ..i wracamy do punktu wyjscia!! Myslisz ze gdyby zaoferowana Murasiowi kontrakt powiedzmy 250 tys euro (tyle ma np Gargula i Cantoro) i wzmocniono sklad tak zeby walczyl o LM to Murawski skusilby sie na oferte z ligi greckiej ,tureckiej czy dolow Bundesligi?? Wydaje mi sie ze nie !! Ale u nas jest tak ze najpierw sie sprzedaje a pozniej na gwalt szuka nastepcy ze stu testowanych zawodnikow(Pogo rulez) i oczywiscie wydajemy na nastepce 1/3 kwoty uzyskanej za sprzedaz!! Tak sukcesu sie nie osiagnie!!! |
| klemens | 2007-12-20 15:44 | | Imo-Ten balon nadmuchujemy najczesciej my sami kibice,nalezy do wszelkich zapowiedzi podchodzic z rezerwa po co tracic nerwy.Mysle ze Rutkowski jest wlasciwym czlowiekiem na wlasciwym miejscu poniewaz chce najpierw doprowadzic do stabilizacji finansowej klubu zwiekszajac corocznie budzet.Powoli malymi kroczkami jest to robione,klub nie ma dlugow,budzet coraz wiekszy choc jak sie zdaje nadal za maly aby myslec o znaczacych zakupach zawodnikow,dlatego ja podchodze z duzym dystansem do jakis tam obietnic p.Pogo bo jak widac ten facet to tylko figurant,asy ma Rutkowski i to od niego glownie zalezy wszystko co sie dzieje w naszym klubie a on nigdy nie obiecywal transferow dla samych transferow.Napewno popelniono bledy gdy Amica wchodzila jako inwestor do Lecha,najwiekszym chyba byly kwoty odstepnego w kontraktach niektorych zawodnikow,mam nadzieje ze wyciagneli z tego wnioski.Uwazam ze tak jak napisalem wczesniej podejdzmy z wiekszym dystansem i spokojem.Po co te nerwy i narzekania,ja juz sie uodpornilem rozpoczynam 36 rok kibicowania i zycze Wam tego samego. |
| kaczor | 2007-12-20 16:05 | Czytam te komentarze myślę ,ze część ludzi chyba nie zdaje sobie sprawy ,ze gdyby nie te "kuchenki" to Lech byłby teraz w klasie okręgowej, a dzięki pieniądzom Rutkowskiego jesteśmy teraz jedna z czołowych drużyn w kraju.Taka jest prawda i myślę ze wszyscy powinni to w końcu zrozumieć.
rafi27 : tez uważam podobnie jak głos ze rotacja w klubie jest i będzie .Jak piłkarz sie uprze to nie ma żadnej siły żeby go zatrzymać w klubie.Jak to mówią "z niewolnika nie ma pracownika" .Cała sztuka polega na tym żeby znajdować odpowiednich następców... |
| K.C.M. | 2007-12-20 16:05 | Słowa pana Rutkowskiego brzmią przekonująco i znakomicie się je czyta (być może zbyt znakomicie). Ale nie można do końca tym słową wierzyć. Poczekajmy jakie będą transfery już tej zimy. Czy Arboleda wkońcu przyjdzie. Jak nie teraz to już do nas nie trafi chyba nigdy. Jeśli znowu przyjdą do nas "darmowi" zawodnicy z zagranicy (Bałkany, Ameryka S.) to znaczy że nic z tych obietnic z przed roku i z gali Lecha w Multikinie nie wynikło.
Sądzę że Rengifo jeszcze się roztrzela (o ile nie odejdzie tej zimy, bo istnieje taka możliwość). W Peru gra się innym stylem, po za tym jest wiele cieplej. Wierzę że się zaklimatyzuje. Dolha był "świetny" do meczu z Wisłą Kraków. Wtedy jakoś jego forma się załamała i jeszcze później przyszła ta kontuzja.Natomiast co do Djudjevica nie musze nic mowić oprócz tego że powinnu już z nim teraz przedłużyc umowę. |
| K.C.M. | 2007-12-20 16:08 | | A karnnety na runde wiosenną nie powinny wzrosnąć. U nas jest chyba tylko 6 meczy ligowych i 0 pucharowych! Powinny być tańsze, ale jak znam życie to i tak pewnie cena ich wzrośnie:( |
| pawel1922 | 2007-12-20 16:33 | | A moim zdaniem Rutkowski lub jego przyboczni powinni jasno i szczerze oświadczyć wszystkim kibicom Leszka , że uczciwa budowa SILNEJ drużyny zacznie się dopiero w latach 2009/2010 z bardzo prostej przyczyny I-stadion dopiero będzie gotowy na puchary II-wszelkie zaległości zostaną spłacone itp. , a wtedy podejrzewam że żaden ROZSĄDNY kibic nie miałby pretensji,że w tej chwili jest jak jest , a trzecie miejsce wszyscy uważalibyśmy za duży sukces! |
| pyrusmario | 2007-12-20 16:44 | O haśle "idziemy na majstra"-nadal byłoby aktualne gdyby nie fantastyczna i w dużym stopniu szczęśliwa gra Wisły-tego się nie spodziewali nawet sami "Wiślacy".
O transferach letnich-bardzo dobre,duże wzmocnienie Lecha.
O transferach zimowych-będą polegać w szczególności na zatrzymaniu w klubie najlepszych zawodników.
O lechitach w zespole-każdy dla mnie jest lechitą jeśli na boisku daje z siebie wszystko.
O kontrakcie Reissa-jestem za,to nadal jeden z lepszych zawodników naszej drużyny.
O marketingu-tutaj już jesteśmy Mistrzami Polski.
O pogoni za Wisłą i Legią-pierwsze nierealne drugie bardzo trudne (gramy w Warszawie).
O bilansie wydatków i przychodów-aby nasz klub się rozwijał nie możemy wydawać więcej niż zarabiamy.
To moja opinia-pozdrawiam i życzę całej naszej kibicowskiej rodzince Zdrowych i spokojnych Świąt Bożego Narodzenia. |
| oliwia242 | 2007-12-20 17:18 | | Apel a nie kupowanie karnetów to oczywiście bzdura a powiem nawet więcej głupota.Z drugiej strony gadanie Szefa rady Nadzorczej rzeczywiście jest bez sensu. Miliony na transfery ale latem,a latem będzie zimą.I tak w kółko.Na sąsiedniej stronie wyczytałem wypowiedź któregoś z działaczy,że Lech jest zainteresowany Arboledą, a to że nie zgłosił się w tej sprawie do Zagłebia to przez to że to wielka tajemnica.Nie wiem ,śmiać się czy płakać. Co do dotychczasowych transferów to zgadzam się że bardzo dobry tarnsfer to Djurdjevic,dobry Rengifo, beznadziejny póki co Dolha.On nie gra w połowie tego co grał w Wiśle.Jak znam życie z dużej chmury będzie oczywiście mały deszcz.Oczywiście Lech zawsze będzie w moim sercu.Kibicowałem mu jak był w drugiej lidze i to kibicował będę teraz.Tyle tylko,że lepiej by było gdyby Pan Prezes Rutkowski powedział mamy 3 miesjce i jest to , to na co w tej chwili nas stać.To by było po prostu uczciwe.Zdrowych Wesołych Świąt i Sczęsliwego oby lepszego roku dla wszystkich kibiców Lecha i ich rodzin. |
| oliwia242 | 2007-12-20 17:19 | | Apel a nie kupowanie karnetów to oczywiście bzdura a powiem nawet więcej głupota.Z drugiej strony gadanie Szefa rady Nadzorczej rzeczywiście jest bez sensu. Miliony na transfery ale latem,a latem będzie zimą.I tak w kółko.Na sąsiedniej stronie wyczytałem wypowiedź któregoś z działaczy,że Lech jest zainteresowany Arboledą, a to że nie zgłosił się w tej sprawie do Zagłebia to przez to że to wielka tajemnica.Nie wiem ,śmiać się czy płakać. Co do dotychczasowych transferów to zgadzam się że bardzo dobry tarnsfer to Djurdjevic,dobry Rengifo, beznadziejny póki co Dolha.On nie gra w połowie tego co grał w Wiśle.Jak znam życie z dużej chmury będzie oczywiście mały deszcz.Oczywiście Lech zawsze będzie w moim sercu.Kibicowałem mu jak był w drugiej lidze i to kibicował będę teraz.Tyle tylko,że lepiej by było gdyby Pan Prezes Rutkowski powedział mamy 3 miesjce i jest to , to na co w tej chwili nas stać.To by było po prostu uczciwe.Zdrowych Wesołych Świąt i Sczęsliwego oby lepszego roku dla wszystkich kibiców Lecha i ich rodzin. |
| Imo | 2007-12-20 17:19 | @pawel1922 trafiony zatopiony własnie o to mi chodzi
@klemens no nie do końca to p.Rutkowski zaczął w multikinie i tylko tu widzę jego błąd o jedno zdanie za głośno albo za dużo.
Co do samej jego osoby zgadzam się z Tobą myślę że jak już ogarnie kasę to i ogarnie drużynę i MP (tylko ja chce już jak większość z nas)bo to nie my pierwsi stwierdziliśmy ze chcemy w tym roku MP
@kaczor wszystko pięknie i ładnie ale ile można wypominać tę fuzje cieszę sie niezmiernie ze Amica zdecydowała sie wejść do Poznania ale ile czasu temu to było ? Czas na kolejne kroki w podróży na majstra... TRANSFERY a nie urlopy
i jeszcze jedno gdzieś tam w tekście przewinęło mi sie że tylko jeden zawodnik ma wpisaną w kontrakcie sumę odstępnego nie wiem czy to dobrze choć w sumie każdy kij ma 2 końce |
| kaczor | 2007-12-20 17:20 | Pomocnik Energie Cottbus Tomasz Bandrowski może trafić do Lecha Poznań - informuje "Przegląd Sportowy". Wcześniej informowano, że piłkarz jest już dogadany z Ruchem Chorzów.
23-letni piłkarz nie zagrał w tym sezonie ani jednego meczu w Bundeslidze, choć w poprzednim przyczynił się do awansu do najwyższej klasy rozgrywkowej w Niemczech,
W ciągu kilku dni Bandrowski ma stać się wolnym zawodnikiem.
onet.pl |
| navilis | 2007-12-20 17:37 | | Pawel1992- zgadzam się z Tobą w 100% tez tak myślę choć często się łudzę że tak nie będzie jednak wszystko wskazuje na to że tworzenie wielkiego zespołu rozpocznie sie po wybudowaniu stadionu i stworzeniu dużego budżetu bo i po co LM dla 15-16 tys.widowni! i myślę że większość zrozumiałaby to, problem w tym ze nie potrzebnie padło hasło gramy o majstra! a wystarczyło o najwyższe cele badz o puchary i tyle |
| kaczor | 2007-12-20 17:40 | | Imo: całkiem nie dawno Amica weszła do Lecha a wiesz ze w 1,5 roku stworzyć bdb drożynę jet bardzo ciężko. Błędem Rutkowskiego była ta deklaracja w Multikinie ,bo z tego co pamiętam zaraz po przyjściu mówił ze mistrzostwo zdobędziemy za trzy lata czyli w 2009 ,ale go trochę poniosła fantazja i teraz za to cierpi,a co do transferów to tez ich oczekuje ,ale spokojnie na razie niema co sie gorączkować. Teraz to mamy tylko przymiarki i spekulacje. Okno transferowe otwiera sie 1 stycznia a niektórzy z was lamentują ze jeszcze nikogo nie kupiliśmy.Na ocenę naszych transferów trzeba poczekać do 30 stycznia .Zachowanie Pogo tez wydaje mi sie dziwne ,ze w takim momencie wyleguje sie na słońcu ale jak będę transfery na miarę oczekiwań to nie będę miał mu tego za złe |
| K.C.M. | 2007-12-20 18:13 | | Wczoraj jak mnie pamięc nie myli była 2 rocznica od momentu podpisania umowy w sprawie fuzji Amici z Lechem |
| K.C.M. | 2007-12-20 18:17 | | A po za tym Bosacki no i Dembiński obchodzą dziś swoje urodziny. |
| K.C.M. | 2007-12-20 18:19 | | Micański też |
| cazeec | 2007-12-20 20:14 | | Czytając co niektóre komentarze mam wrażenie, że wypowiadają się tutaj 7 letnie dzieci, albo komputery już im tak przeżarły głowy, że nie są wstanie realnie myśleć . To jest prawdziwy świat, nie fifa 08 czy jakaś inna gra. Pan Rutkowski to nie jest czarodziej z bajki, który za dotnięciem czarodziejskiej różdżki zrobi z Lecha Real Madryt. Ludzie - oprzytomnicjcie bo zaczynam wątpić w intelektualny poziom naszego społeczeństwa! |
| MW | 2007-12-20 20:50 | | cazeec:ale nie sądzisz że 3-5 mln złotych na transfery i to na cały rok to lekkie przegięcie?.Dla porównania Wisła przymierza się żeby wydać na samego tylko Krzynówka koło 1mln ale euro!I jak tu podjąć później równorzędną walkę? |
| Phil | 2007-12-20 20:54 | | Żeby chociaż te 3-5 mln na cały rok były..bo narazie są to wirtualne pieniądze, któych nie ma. |
| wacha82 | 2007-12-20 21:54 | http://sport.onet.pl/0,1264731,1662222,wiadomosc.html
wywalmy Boruca!:) |
| cazeec | 2007-12-20 22:18 | | Wirtualne to jest wasze pojęcie o niektórych sprawach. Żal klawiatury na dyskusje. Wesołych Świąt! |
| glos z zagranicy | 2007-12-21 08:21 | | cazeec: w pelni sie z Toba zgadzam: szkoda klawiatury. To chyba pierwszy raz kiedy na 100% jestem za tym co piszesz, ale wiadomo ida swieta i wstepuje w nas inny duch. Jeszcze pare godzin i jade na swieta do Poznania. Zycze Wam wszystkim wesolych swiat i szczesliwego Nowego Roku (na Sylwestra tez zostaje) duzo wiecej radosnych chwil na Bulgarskiej, tego abysmy w meczu jak najczesciej krzyczeli "jeeeeest", wiecej szacunku do siebie na wzajem, zdrowia i powodzenia w zyciu "prywatnym". Trzymajcie sie!! |
| Phil | 2007-12-21 11:49 | wzajemnie..
|
| ***perun*** | 2007-12-22 11:39 | Ehehe, przeczytajcie se w wyborczej ile dostaniemy na stadion...
0
słownie: zero
:>
Po prostu płakać się chce;/ całość kasy na budowę stadionu dostanie Warszawa.. bo parsknę zaraz...
Drzewiecki niby to wczoraj powiedział: że mamy sami se poradzić. Już to widzę:] |
| K.C.M. | 2007-12-22 14:28 | | Perun też to przeczytałem. Oni chyba jaja sobie robią tam. Głosowaliśmy w większości na PO i jak na razie same negatywy z tego mamy. Podwyżki, brak dofinansowania na stadion... Czarno to widzę. Teraz musimy poszukać gdzieś pieniądze i znaleźć sponsorów żeby chociaż stadion na 35 000 powstał. |
| ***perun*** | 2007-12-22 18:16 | Rozliczymy ich za 4 lata..
Problem będzie jeśli nie będzie alternatywy- na komuchów i kaczorów nigdy nie zagłosuję.. ale już nie rozmywam topiku. Jak będzie marsz do stolycy to chyba se wolne wezmę i pójdę:] |
| pyrusmario | 2007-12-22 20:42 | | Do elektoratu PO-już przed wyborami pisałem że wasza naiwność mnie przeraża,a agitacja polityczna w kotle była żałosna. Polityk to zakłamaniec który powie zawsze to co jego słuchacz chce usłyszeć.Politykowi się poprostu nie wierzy.Ja wierzę tylko w KKS. |
| 13-STKA NA KOSZULCE | 2007-12-22 21:26 | Ludzie spokojniej !!!
zeby nie Rutkowski to by nie było już Lecha!!!
i za to trzeba być wdzięcznym !!!
a sukcesy przyjda z czasem!!!
mądra polityka to jest duży plus , na przyszłość!
czekaliśmy tyle lat poczekajmy jeszcze kilka!!!!
byle nie było zadłużania klubu na sukces a potem zeby spłacić raty trzeba wyprzedawac najlepszych i to i tak nie wystarczy(Rządy dolaty,itp)
CIERPLIWOśCI! |
| K.C.M. | 2007-12-22 21:48 | | Na szczęście chyba to kolejna plotka napisana przez GW. Dziś rząd odpowiedział na te plotkę i stwierdził że nie zamierza żadne miasto krzywdzić i postara się każdego traktować porówno. Chociaż wszystko się okaże wkrótce, pewnie po Nowym Roku... (poczytać można o tym na WP.pl jeśli wolno mi dodać). |
| K.C.M. | 2007-12-23 21:53 | | Jutro nie będę miał okazji więc już dzisiaj życzę każdemu z okazji Świąt Bożego Narodzenia wszystkiego najlepszego. Dużo szczęścia, radości, prezentów i spełnienia marzeń. Wesołych Świąt. I wielu sukcesów sportowych związanych z Lechem. |
|
|
Dodaj swój komentarz
Aby dodać komentarz musisz być zalogowany w serwisie. Aby założyć konto kliknij tutaj.
|
|
|